In een competitieve markt, waar het voor de consument eenvoudig is om van leverancier te wisselen, kunnen Value Added Services een effectieve manier zijn om klantenbehoud te stimuleren en de winstgevendheid van uw bedrijfsactiviteiten te vergroten. Voor het opbouwen van een trouw klantenbestand, is het vaak niet voldoende om de klant tevreden te houden. Het feit dat klanten tevreden zijn, houdt hen niet tegen om diensten bij de concurrent af te nemen die hen iets extra’s aanbiedt. Wij bieden als oplossing voor klantbehoud de Value Added Services aan.

Waarom Value Added Services

Om reizen met het openbaar vervoer te stimuleren, moeten klanten die regelmatig met het openbaar vervoer reizen worden beloond. Value Added Services kunnen gebruikt worden om klanten te belonen en de beste klanten iets extra´s te bieden. Dit kan wonderen doen voor het imago van uw bedrijf.

Om het potentieel van uw producten en diensten te maximaliseren, zult u zich moeten onderscheiden in de markt. Wij hebben Value Added Services ontwikkeld om klanten van vervoersbedrijven te kunnen belonen voor hun reisgedrag. Dit houdt in dat reizigers een extra´tje ontvangen wanneer zij met het openbaar vervoer reizen. Dit heeft positieve gevolgen voor de winstgevendheid van uw bedrijf, maar ook voor de leefbaarheid in de stadscentra. Overvolle stadscentra worden ontlast van verkeer en daarnaast wordt de leefbaarheid in de stad verbeterd doordat luchtvervuiling wordt beperkt.

De kosten die nodig zijn om nieuwe klanten over de streep te trekken ten opzichte van het behouden van bestaande klanten zijn aanzienlijk. Daarom kan een loyaliteitsprogramma een belangrijke impuls geven aan de bedrijfsresultaten van vervoerders. Toch blijkt dat veel bedrijven de slag missen wanneer het gaat om klantenbinding door middel van loyaliteitsprogramma’s.

Aan het eind van deze pagina zijn diverse geïmplementeerde projecten te zien op het gebied van Value Added Services. Dit is slechts een selectie van de mogelijkheden die wij bieden. Mocht u benieuwd zijn naar de mogelijkheden kunt u altijd contact met ons opnemen.

Slim Parkeren

De Slim Parkeren oplossing maakt het mogelijk om te controleren of iemand met het openbaar vervoer heeft gereisd. Op basis van het reisgedrag met het openbaar vervoer kan er korting worden verleend bij P+R parkeerplaatsen. Dit heeft reiziger het voordeel de drukte in stadscentra met de auto te vermijden en tegelijkertijd te profiteren van een goedkopere parkeerprijs.

Door gebruik te maken van Slim Parkeren, worden reizigers beloond voor het achterlaten van hun auto en het vervolgen van hun reis per openbaar vervoer. Stimulering van het openbaar vervoer staat bij Slim Parkeren centraal.

Loyaliteit

Het loyaliteitsprogramma zorgt voor trouwe reizigers door middel van een puntenspaarsysteem. Op basis van reistransacties wordt op een centraal systeem bijgehouden hoeveel iemand heeft gereisd en op basis daarvan worden punten toegekend. Hoe meer een klant met het openbaar vervoer reist, hoe meer punten er worden gespaard. Deze punten kunnen vervolgens worden ingeleverd bij diverse retailers in het vervoersgebied van de vervoerder, in ruil voor korting tot soms 100% op producten of diensten. Op die manier heeft de klant direct voordeel van het reizen bij u als openbaar vervoerder.

Controlled Access Solution

Smart cards kunnen de basis vormen van een one-card-systeem, waar toegang, identificatie en reis functionaliteit worden gecombineerd op een enkele kaart. De kern van deze oplossing is flexibiliteit. Verschillende individuen kunnen toegangsrechten krijgen tot specifieke gebieden. Dit kan op verschillende tijdstippen van de dag of wanneer nodig, aangepast worden naar wens.

Onze Value Added Services Projecten

OVMiles is een loyaliteitsprogramma waarbij de OV-chipkaart de informatiedrager is, hiermee kunnen reizigers voor leuke extra’tjes sparen.

Wij hebben een oplossing ontwikkeld waarmee een betaalautomaat of parkeerzuil in staat wordt gesteld de laatste reistransacties te lezen.