Telexis heeft het nieuwe OV-chipkaart backoffice systeem van HTM succesvol gerealiseerd en operationeel gemaakt

By Telexis
In juni 8, 2017
1208 Views

HTM heeft na een Europese tender, de opdracht voor de realisatie van haar nieuwe OV-chipkaart backoffice aan Telexis gegund. Na een periode van intensieve en constructieve samenwerking tussen HTM en Telexis is de realisatie van deze opdracht succesvol afgerond en is de nieuwe backoffice van HTM in gebruik genomen.

Hierbij zijn alle OV-Chipkaart componenten van HTM, die door diverse leveranciers geleverd zijn (t.w. Telexis, Thales en Sigmax) voor de processen van check-in/check-uit, verkoop, services en controle, zorgvuldig en stapsgewijs gemigreerd. Bij dit kritische migratieproces heeft de interne bedrijfsvoering van HTM en de dienstverlening aan haar klanten geen hinder ondervonden. De nieuwe backoffice van HTM is operationeel, functioneel schaalbaar en toekomst vast. De principes van Open-Architectuur en het vermijden van Vendor-lock-in zijn in dit programma centraal geplaatst en in de praktijk waargemaakt. De nieuwe backoffice stelt HTM in staat om haar bedrijfsvoering en dienstverlening met hogere flexibiliteit, kwaliteit en betrouwbaarheid tegen relatief lagere kosten mogelijk te maken.

Telexis is zeer trots op haar rol in het realiseren van de hierboven genoemde uitdagende doelstellingen. Telexis zal in de komende jaren de verantwoordelijkheid van de instandhouding, beheer en doorontwikkeling van de nieuwe backoffice van HTM op zich nemen. Daarbij zal Telexis, HTM ondersteunen om als innovatief vervoerder haar diensten in Nederland aan te bieden.

error: Content is protected for copying